Jumaat, 30 April 2010

Syurga tempatmu sayang....

dah kol 2.37 pg...mata aku tak leh nak lelap dah....lepas maghrib td...sempat gak aku tido....tepuk anis dgn aku2 lena sekali....hubby aku g hantar ammar mengaji terus ker surau ader ceramah katanya..biasa ler malam jumaat....
pukul brp balik pun aku tak sedar.....sedar2 jer ada org call hubby mengatakan anak salah sorg anggota provos meninggal dunia...semua isteri2 kena berkumpul...nak tak terpaksa ler aku gi gak...anak2 mujur ler pengasuh nak jaga....hubby nak uruskan kenderaan lak katanyer...
mula2 tggu kat umah baby tu...pas2 pi gak ker surau...jenazah baby tu on the way dah....
bila sampai jer baby tu aku g le tegok...alahai.....berderai air mata aku.....tak sanggup nak tegok muka dia...sedihnyer aku rasa....
masa mandikan dia pun aku tegok gak....Ya Allah....sesungguhnyer tempat dia telah tersedia di syurgamu....
aku tggu hingga selesai....jenazah di bawa ker slim river, kebumi di sana kg ayahnyer...sekali lagi airmata aku mengalir bila ibunya mencium buat kali terakhir...abang dan kakak hanya melihat adiknye di kapankan....
mengikut citer baby tu dah demam seminggu...ptg td baru dia tak minum susu dan muntah...takut btoi skrg ni penyakit datang tiba2....paling kesian anak2 ler....sbb tu aku takut sangat kalu anak2 demam....tambah kalu muntah sekali.....aduh!!!! sanggup tak tido dibuatnyer...
apa2 pun semoga keluarganya tabah menghadapi dugaan ni....

2 ulasan:

  1. tu tanda nyer ko kena bli tilam baru. Bli tilam yg mahal ckt...

    BalasPadam
  2. ahak3.. sini rupanyer comment aku yg hilg..

    sorry ler ami.. slh posting ler.. apa kena mengena bayi meninggal ngn tilam..

    sori byk2 ami.. kih4..

    BalasPadam