Rabu, 7 April 2010

kejadian depan mata...

lepas balik dr PLP, aku n Nurhaizad ajak driver g Mydin jap..nak cari brg2 Ammar. pi kena cendol pulut...perhhhh!!! ditgh2 panas minum lak cendol...aduh3..enak sekali..
lepas beli brg dalam kol 2.15 kitaorng balik opis...so pi solat n jeguk apa yg patut...dapat lak sms hubby ajak aku g Kuantan Prade..katanyer nak cari brg ..so aku pun apalg...cepat2 semua urusan...aku pun cabut ler....

tp 2 semua bukan topiknyer...topik skrg ...aku tegok sendiri...budak kena belasah akibat mencuri handphone... sampai jer KP..aku laju jer ker arah ATM..elok jer selesai...tiba2 semua meluru kearah aku...rupa2nyer diorg tgh kejar sorang mamat melayu ni...muda lagi aku rasa...apa lg..kena belasah ler...teruk tak teruk aku tak dapat tegok dgn jelas...sbb hubby aku dah tarik tangan blah dr kawasan tu...

malukan anak melayu...buat perangai...mcm ler tak der keje lain...sian aku tegok muka dia...tp nak sian apanyer..dia yg wat perangai..ish! jauhkan ler perangai mcm tu dr kaum keluargaku...terutama anak2ku...

'kamu masih muda remaja..byk yang perlu kamu lakukan...cari kerja yang sempurna..biar gaji sikit tp halal...sian ibu bapa kamu...mesti diorang sedih bila dapat tau kamu mcm ni...perasaan ibu lagi sedih..sbb dia yg mengandung 9 bln 10 hari..bergadai nyawa utk melahirkan kamu..ini balasan kamu buat ibu kamu...inikah pengorbanan seorang anak...renung2kan lah..piker2 kan lah...'

Tiada ulasan:

Catat Ulasan