Jumaat, 30 April 2010

Entry 4 my girl.....

anis dalam bot balik dari Pulau Pangkor
senyuman...pasti tayang gigi...hehehe
pakai tudung....ermmm kejap jer tu...
suka sgt org ambik pic dia...siap pose lagi tu
gantuk lerrrrrrrrrrrr.....
dengan abah......
kat wad H/Manjung....tahan wad kena sakit kuning...
baju kurung pertama....kakak Tati jahit...
Ibu Ima punya tocang....
ala...abah ni ingat kita ni boy ker....

mak ai!!!! mata....tak lekang dgn bear tu...( uda bg,,,hehehe)
cekcinyer.....
bulatnyer muka....

masuk TV????....ish2....glemer2


1hb mei 2010....genap umo my girl 2 thn....hehehe...tepat kol 12.15.....ingat lgi masa tu...siang tu siap g ronda2 lagi dengan Hazma...pgi tu biasa ler sempat g klinik pandamaran lg..check up... balik keje terasa teringin nak makan gulai lemak nenas ikan masin...masa tu Tati ader kat umah...tlg teman kan aku...hubby kursus kat Ipoh....hampir 2 bulan dia kat sana...tp tiap2 miggu dia balik...lepas masak....dalam kol 6...air masih lagi turun macm pagi tu...air ketuban ker air kencing...call yong...yong kata baby dah turun tu yang kencing tak terasa....call doktor yg biasa aku check up selain klinik goment....klinik ni aku start jd pilihan masa aku kena ektopik( btoi kot ejaan dia)...aku suka doktor tu...puas hati...bila tanya tak kena marah...hehehe.. balik citer tadi....doktor tak pasti dia soh dtang utk check up dl....aku dah mula risau ni..... dah dekat kol 6...tiba2 aku rasa mcm darah kat seluar aku...tp tak fresh...mcm warna coklat.....aku lagi ler gelabah....aku call nyah...nyah pulak ader kat meru...mahu sejam sampai umah....macam mana ni......nyah lak dok call...risau apa2 jadi kat aku....
Elok nyah sampai jer aku ...ajak g klinik tu dl...takut nak g HTAR...
Bila check....mak ai!!! dah 3 cm....Dr (lupa ler nama dia ) tu terus soh aku g hospital...katanyer air ketuban dah pecah....alahai....masa dah sampai ker....padahal due date 21 mei...ni baru 30 April....cepatnyer....aku mula kecut perut....aku call hubby...dan hantar ammar umah pengasuh....tp singgah umah dl...ambil beg yg mmg aku dah standby...yang kelakar nyer Nyah siap tapau kat aku nasik n gulai lemak nenas ikan masin tu.....dah sakit dah masa tu...mana ader selera nak makan....tp aku rasa ler gak...
lepas hantar ammar ...terus g HTAR...masuk emergncy...lama ler pulak....aku dah risau takut baby tak cukup minggu....tp Alhamdullillah....dapat doktor ynag baik....ilang rasa takut....
kol 9 lebh aku masuk wad....masa tu sakit dah lain mcm dah....serba tak kena....
hubby tak sampai lagi....kol 11 lebh hubby sampai dr ipoh.....sempat jumpa....aku minta ler dia g beli air selusuh kat akak sebelah blok umah aku tu... dulu akak tu pernah cakap kat aku...tp aku tak ler ambik pusing lg...sbb awal lg...malas ler aku nak piker semua tu...
Elok jer hubby keluar...aku dah menjerit...'misi.....dah nak keluar ni...tak tahan...' apa lagi....terus masuk labour room....sedangkan masa aku masuk kiri kanan aku ader chinese n indian....tp aku yag masuk dl....
wa.....kali ni tak sama dgn ammar ler....senag sgt2....hehehe....hubby aku pun terkejut....so keluar lah baby girl.....2.9 kg...hehehe....
panjang lagi ni nak citer tp biar ler....tak yah ler citeryg lain2....yang pasti bila mengingatkan melahirkan Anis....aku rasa tak takut mcm mana aku bersalinkan Ammar...aduh!!!! sedih nak mengingatkanyer..
apa2 pun skrg Nur Anis Syamimi dah 2 thn.....

Sayang....
Ibu doakan kan agar adik sihat sentiasa....
dipanjangkan umur.....
jadi anak yang solehah...
jangan nakal2....
dengar cakap Ibu dan Abah...
jangan gaduh dgn Along....
Belajar rajin2....agar jadi insan yang berguna .....
Ibu sayang Anis.......
Abah pun sayang Anis....

3 ulasan:

  1. rindu masa dia kecik2 dl..hehehe...skrg ni dah pandai silat waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...ni semua gara2 GBS.....

    BalasPadam