Ahad, 5 Disember 2010

Tepuk Tangan Sebelah Tak Kan Berbunyi......

Mesti bila baca tajuk jer dah suspen kan???? Bukan apa aku terbaca kat FB ader sorang kawan pompuan ni....dia wat entry seolah2 marah kan anak2 dara yang kacau umahtangga orang lain. Ermmmmm ,,,, bagi aku memang ler ader anak2 gadis n dara ni suka sangat kacau umahtangga orang lain. tambah lak umahtangga tu agak bahagia dan harmoni.. apasalahnyer nak menumpang kasih kan... tapi tak terpiker ke suami kita pulak....bila kena goda sikit dah lembik tengkuk... tegok lak yang cerah2 dan body ader shape....

Dulu kita asyik kena puji ajer...bila dah keluar 2 3 anak...mula ler malas nak jaga body....body pulak yg senang naik macam aku ni.... berat badan aku yang paling aku suka masa keje kat PD....cecah 49kg tu....peh!!!!!!! kecik tu, kiranyer buleh dukung ler kemana2...tapi skrg...huhuhuhuhu


Berbalik citer tadi...hehehhe.. benda2 mcm ni susah nak cakap... kadang2 takdir dah menentu kan kita berkongsi apa nak buat. Kita diuji dengan problem tu. Orang lelaki ni benda yang kita tak bagi tu ler yang suka sangat dia... kita cuma blh cegah tapi kalu dia nak gak kita leh wat apa... tak kan nak serang pompuan tu....
Suami pun satu....ingat ler jangan setakat mampu tuttttttttttt jer....mampu yang lain kena piker gak... kena ader alasan yang kukuh kalu nak carik yang lain pun.

Aku tak pernah pun dego lelaki cari janda2 yang anak 4 5 6 orang ....semata2 nak melindungi kaum yang lemah...ni carik yang bergetah....setakat mana ler getahnyer.... ni cuba aku entry dalam FB,,,mau aku dapat lagi title isteri ..........

Setakat ni Alhamdulillah...aku belum hadapi problem mcm ni .tak tau ler sok lusa DIA nak test aku...tetiba lak hubby meroyan dengan awek2 muda.... h/phone dok kat tangan jer....ermmmmm....entah le aku belum pasti apa aku nak buat... tapi pernah aku cakap kat hubby aku rela dia kawin lain jika aku yang mendatangkan masalah dr aku tapi bukan denga berkongsi... aku ni manusia.....ader hati dan perasaan.

Tapi yer ler kan ...anak2 dara kat luar sana pun jangan ler cari hubby org....bukan apa, kalu kita wat tak mustahil org lain akan buat gak kat kita... ingat ler, cari ler pasangan yang betoi2 bujang or duda... hidup anda semua akan aman bahagia...

Bukan semua gak yg hidup bermadu tu tak bahagia...tapi yer la kan...pompuan ni emosi lebih,,,suka ikut perasaan..

Apa2 pun kepada kengkawan yang menghadapi problem ni cuba ler selesaikan secara berbincang...jangan nak serang menyerang....selidik suami kita dulu....kalu dia tak layan dan menjanjikan apa2 tak kan senang2 gadis2 nak kat dia kan????? Kita memang ler tak dapat nak beri layanan yang mcm kita beri masa bercinta dan belum ader anak....tp buat ler sebaik mungkin... ni untuk peringatan aku gak....

Kepada suami....hargailah segala pengorbanan isteri yang selama ini berkorban untuk keluarga..masa susah....ingat masa mengandung dan melahirkan anak cukup ler....betapa seksanyer isteri. Dan paham2 ler isteri mungkin dah tak sama saiz mcm dulu...dah tak comey dan solid....terima ler seadanyer...ingat yang muda pasti akan tua.... kalau nak comey dan solid selama2nyer kawin ajer ler dengan patung.....mmg tak kembang n kuncup....hehehehhe

Tak pun kalu nak sangat isteri tu kuncup...belikan ler jusmate 5,,,biar ler mahal janji isteri awak tu cantik....iyer tak?????? ni tak pandai komplen jer....Nak wangi ...belikan perfume yang wangi2....Ni tak...seluar kecik pun isteri belikan ader hati nak carik yang lain...huhuuhu

Sama2 ler kita jaga keharmonian umahtangga yer.. Buat yang terbaik untuk keluarga..maaf ler andai ader yang tersinggung....bukan apa ni pun untuk mengingatkan aku jugak...orang kata lelaki ni nak bermula atau berubah pun start cecah 40an.... kalu 40an, masa tu hubby aku dah pencen...waaaa, duit byk.....ish!! jangan piker bukan2...piker yang baik2 ajer....Insyaallah....Hanya aku dan anak2 saja yang berada di hatinyer ... Amin...


2 ulasan:

  1. Aku suka topik nih.. tp kan ati isteri, separuh hati b'serah pd takdir.. separuh lae x dpt menerima..
    Lae 1, perempuan skrg nih bkn pndg pd prs rupa laki tuh dh.. skrg nih lebey pd poket laki tuh jerk.. sbb per?? Sbb dorg tau klu cari yg macho, yg ada curlass nnt dorg lak yg ditgglkan tp klu cari yg dh kerepot, muka x ensem tp byk duit sure x ditgglkan.. maklum lor dpt pucuk muda, pastu b'getah lak tuh..

    BalasPadam
  2. tapikan pcaya tak kalu aku cakap lelaki yg dah kawin lebih caring..romantik dan everthig ler... sbb tu ramai anak dara suka hubby org...

    BalasPadam