Rabu, 7 Januari 2015

pasti sampai waktunya


Assalammualaikum..............Ni kisah semalam....amboi awalnyer aku bersiaran hari ni yer...maklum ler dah jadi follower kena ikut jer ler hahahhaa...Ni aku nak mengomel sikit pasal semalam..... Semalam agak lewat aku on FB ..malas !!! buka ader pa pun...so bila aku on tegok mesejer ader Wan Azroy pm...ish naper dengan budak ni...dia minta aku wasap dia...siap bagi no lagi...ok ler aku pun wasap ler bila dia sebut penitng urgent...

Bila aku bagi salam...n dia balas ni Kak Ami or husben... Aku pun jawap ler Kak Ami ler ni ...
terus dia balas ader lagi  ops! awatnyer aku balas , so berwasap ler kejap.....rupanyer dia nak kepastian bacth dia sibuk kata aku dah MATI...MARIAH ALI dah meninggal !!! Ya Allah mana la datang citer ni??? Belum sampai ajal aku kot.  siap sakit kanser lagi Allahukabar....tak tau nak cakap apa. Setahu aku nama MARIAh ader 2 orang jer masa kat sek men MARIAH GHAZALi my junior ...of kos aku ingat dan sorang ali aku MARIAH MOHAMED ALI...tapi rupanya MARIAH GHAZALI yang bagitau hahhaha aku tak pernah bertegur sapa pun masa sekolah dulu ,,, dah 21 tahun kot aku tinggal kan sekolah... mana ler dia leh dapat citer macam ni??? 

Pelik aku. Aku kenal dia pun sebab ermmmm nanti ler aku story next entry semua nak lambak sini parah ler hahahaha
Aku ambik positif yang meninggal tu MARIAH ALI bukan MARIAH MOHAMED ALI ok!!! tak note Insha Allah panjang lagi kot umo aku...Allah bagi peluang kat aku supaya perbetulkan diri dan iman serta amalan aku...masih banyak aku berhutang dengan DIA...Allah takut aku mengingatkan MATI walapun tu pasti......

Semalam terpiker gak ini petanda atau apa...iyer la apa yang berkalu buka kuasa kita DIA yang tau segalanyer....yang pasti aku masih bernya dan bernafas Alhamdulillah...masih diberi perluang menjalani kehidupan ini. 

otak aku otomatik terus terpiker anak2 aku Ya Allah sedey bila aku nak meninggalkan anak2 aku walaupun tahu tu semua pinjaman...aku pun sementara tak semua yang kekal dibumi Allah ni.... Terbayang Ammar, Anis dan Aqil....Allahuakbar entah ler tapi aku yakin kalu aku tak der Abah aka husben tak kan sia2 kan anak2 aku merangkap anak2 dia jugak.. Aku tak kisah kalu dia nak kawen of kos kan,  tak ramai yang nak bujang sampai mati  sure dowang nak peneman hidup , teman tidur n teman kongsi masalah....janji jaga anak2 aku kalu tak siap la hahhahaha siap apernya kalu dah mati leh wat apa lagi kan??? jadi duda kaya ler my husben hahahaha apa la yang aku merepek pepagi hari ni ...ooooooooooooo patut ler peyot lom isi k jap lagi kita isi yer...k aku stop dulu kang kata aku asyik mengadap benda ni ajer huhuhuhu


Wallahualam...

Dari DIA kita datang , kepada DIA juga kita pergi....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan