Selasa, 27 Januari 2015

Lili Buat Najah

Waaaaaaaaaaaaaaaa tak pasal2 pagi ni berendam ayo mata , adoi lah lama tak layan perasaan dengan novel tetiba pagi ni ambik ko  sampai merah mata2. Aku tak pandai nak komen dari segi bahasa ker apa ker tapi citer ni cukup menyentuh jiwa ku yang lara ni hahahhahha. Seyes mmg sedey...pergi nyer insan yang kita sayangi ..menunggu saat 'pergi' dah la tu ader anak twins pulak tu... hargai la ketika masih ader...tq kak jan wat ai nangis pagi2 ni...eh!!! macam tak der keje lak yer dok mengadap novel..ermmmm aku kan penunggu opis ni dari aku wat benda tak paedah baik aku cuci sikit mata aku ni hah! nak beli eye mo tak mampu kahkahkah.....

Meh aku bagi sikit kot2 ader yang terbekenan citer ni.....
Natasha Ameera n Syahrun Najah kawen semasa study kat UK, tanpa restu orang tua. Umi Tasha aje yang tau... Balik Mesia dok asing....sikit2 family Najah tau kebetulan tasha berkerja dgn company papa Najah. Mama Najah mau kawen kan Najah dengan Farah anak kawannyer....bla bla bla....mama terima tasha sembagai menantu selepas tasha selamat kan dia dari peragut...dan masa tu gak baru tau tasha mengandung,,,yang 1st gugur..ni second la... lepas tu bla bla bila nak bahagia datang tasha tedengar lak yang najah ni ader penyakit yang boleh bawa maut...tapi najah masih berahsia.

Yang lain tu korang cari n baca la yer...huhuhu tak pandai nak wat sipnosis hahahaha tapi saat Najah n Tasha berdialog tentang kematian yang aku tak tahan siap najah carikan calon suami iaitu cousin tasha seorang doktor yang mmg suka kan tasha kebetulan kawan najah n abg jim, sedeykan??? mmg semua yang hidup pasti akan mati tapi citer ni mengisahkah ibu muda dan isteri yang baru nak mengecap kebahagian diterima mak mentua...telah ditinggalkan wat selama2nya oleh orang yang tersayang...mungkin sbb ai ni Ibu n Isteri tu yang tersentuh amat sangat tu...Novel ni kisah family yang 7 keturan pun tak hbs kalu aku orang biasa2 ni no harta no money..sendiri2 besarkan anak2 Ya Allah...tu yang ader keje yang kat luar tu ader ramai ibu2 tunggal yang tak der keje menjaga anak2 lagi sedey kan...Ya Allah tak tau nak cakap...kita mampu melihat jer...ok ler setakat ni ajer aku nak rehatkan mata jap sat gi masuk suaru org dok pelik negok aku...
Selamat bertisu huhuhuhu tahniah Nazurah Aisyah mmg best

3 ulasan:

  1. Terima kasih sudi baca cerita saya.
    *hulur tisu sekotak*

    BalasPadam
  2. Terima kasih sudi baca cerita saya.
    *hulur tisu sekotak*

    BalasPadam
  3. Masya Allah...Nazurah Aisyah!!! hahahaha adoi apa2 pun tahniah berjaya buat saya tersedu2 good job

    BalasPadam