Ahad, 25 Januari 2015

Nasi Ayam Ala Chef

Alhamdulillah menjadi gak nak wat nasi ayam.... dah 11 tahun kawen ni le 1st aku masak untuk family lawak2...ermmmmm . Semua menjadi nasi menjadi, ayam menjadi sampaikan sos pun  menjadi ..puas hati ler,  ni aku kongsikan dengan uolls yer....senag rupanya tergugat gak bila member kata nasik ayam ler paling senang waaaaaaaaaa ko senah mentang2 aku ni tak pandai masak ko bagi ayat macam tu yer...now taraaaaaaaaaaaa menjadi pun

Bahan2 untuk Nasi 
Beras
bawang putih
Halia
Serai
Daun Pandan
Majerin untuk menumis
Air stok ayam

Ni sup ayam biasa macam wat selalu tu
( senget pulak pic sup ni hehehe )

Ayam ni perap dengan halia dan bawang puith ( ditumbuk )
Kicap pekat manis
Sos tiram
ayam ni nak goreng pun boleh nak panggang dalam kuali ajaib pun boleh.

Salad

Timun n Tomato
Sos pulak aku guna cili besar n sikit cili padi di blender sekali dgn bawang puith dan sedikit sos tomato ( utk pekat ), garam n gula 

Kicap pulak aku just boh bawang putih n kicap n sikit cuka 

hahahhaa ni pulak wajah PA aku semalam dia ler tukang cari resepi..tukang rasa apa yang kurang apa yang lebih...2x kali menambah semalam yer hahahaha diet????!!!!  lupa wat sementara waktu. Ni lah kisah semalam...maklum ler semalam cuti so otak mula mereka nak masak apa kan...Apa pun aku dah pandai masak nasi ayam..lepas ni berapa thn pulak leh masak lagi kahkahkah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan