Selasa, 11 Mei 2010

adakah aku kuat seperti dia.....





Kak Ct yang berbaju dan bertudung hijau....
tenangkan wajah dia, tp di hati tak siapa yang tau..


Hari jumaat 7hb tepat kol 12 tgh aku dikejutkan dengan berita suami sepupu hubby aku meninggal akibat xcident... Ya Allah....sian Kak Ct...Kak Ct juga tak sedarkan diri mengikut maklumat yang diterima.. baby Kak Ct juga teruk katanya... Hubby ambik keputusan agar kami pergi melawat...nak balik Besut jauh sgt...kebetulan ari ahad hubby nak kena pergi Gurun lgi... So lepas solat jumaat...kami bertolak ker Hospital Sri Serdang.....Semasa perjalanan ....Abg Razi call mengatakan Kak Ct dah sedar...nak balik kg sekali....Baby still kat ICU HUKL....pendarahan kat otak dan kaki kiri kanan patah....Ya Allah siannya.... Kol 5 kami sampai di HSS di bahagian penyiasatan forensik .....ramai gak yang menunggu....jenazah kena wat post mortem....la....tak kan kena gak...ish!!!! dah meninggal tu akibat xcident tak yah la....sian pada jenazah.... Biasa ler dengan anak2 masa tu ader sekali....tak blh aku nak tenang....tak kan aku nak tinggal anak2 aku kat pengasuh...sian lak diorang.... tgh dok layan anak2 dalam keta aku nampak kelibat Kak Ct.....Hubby soh aku jumpa....masa tu pun van jenazah dah sampai...berderau darah aku....Abg Razi cakap kol 7 nak gerak dah ker Besut.. Aku g la salam dgn Kak CT...Ya Allah...tenang nyer dia...Dia lak susah hati yang aku terpaksa dtg jauh dari Kuantan....semata2 nak ziarah dia... Aku tak tau ler kalu aku ditempat dia....hanya Allah yang tau isi hati aku... Bila selesai mandi...kami di minta melihat jenazah buat kali terakhir....aku dgn gagah menjeguk gak.....Alhamdullilah....wajahnya macam org tido....cuma dah biru lebam...maklum ler dari kol 10....sampai kol 7....dgn keadaan bilik tu yang sejuk... Kami lak diberitahu jenazah akan disolatkan di Bt 9 , Cheras... Nak jadikan citer keta hubby mengikut keta Abg Razi...sesat sampai ke Kajang....jenuh la memusing sampai k pekan kajang....Alhamdullillah sampai gak akhirnya kat Masjid Bt 9 Cheras tu.... masa kami sampai rupa2nya diorang pun baru sampai... Bila semua selesai aku g la jumpa Kak CT...blh dia cakap kat aku mcm ni ha...NAK BALIK TERUS KER...YANG PEGI TU PEGI LA....SEDEKAH AL-FATIHAH YER.....aku tak sempat cakap apa2 lgi dia lak cakap macm tu kat aku...Ish!!!! tenang dan sabarnyer dia....kuat btoi iman dia....Alhamdulillah.... Masa tu aku terasa sangat bila ajal datang...dia tetap datang tak kira di mana atau siapa.... Takutnyer aku....tiba2 kehilangan seseorang yang kita sayang.....mcm aku kehilangan Mak.... Anak Kak Ct ader 5.....dan yang paling sedih sehari sebelm xcident tu...Kak Ct baru tau yang dia prgnat lagi.....baru usia 3 minggu....Ya Allah..... Skrg ni baby Kak Ct masih di HUKL.... dia dah masuk wad biasa tp kepala tak leh gerak....dan keluar air bisa....tp Alhamdulillah dah blh minum susu.... Shana kawan aku juga merangkap sedara hubby aku ader g ziarah semalam...dia yang citer pada aku....katanya bila Kak Ct panggil nama baby ...baby menangis....siannyer.... Aku berdoa agar baby tu cepat sembuh...jangan ler ader apa2 kompilasi...dan berilah kekuatan pada Kak Ct....utk menempuh dugaan dan cabaran ni...Membesarkan anak2 yang masih kecil... Kuat kah iman aku Tabah kah aku Kalu aku ditempat dia?????????????????????


YA ALLAH LINDUNGILAH ORANG2 YANG AKU SAYANGI DAN CINTAI....TAK KIRA DIMANA MEREKA BERADA....

3 ulasan:

  1. kalu tu dah ditakdirkan utknya.....siapa kita utk menghalang..........

    BalasPadam
  2. ami.. cite x complete.. nk tau gak bby umur brp? kak ct ni sapa ngn ko? mcm mne blh xcident?

    BalasPadam
  3. ish! ko ni kan aku cakp suami sepupu hubby aku....baby dia 9 bulan....aku lemah sikit bab2 nak citer ni,,,,biasa citer kura2 n arnab... or jack and long bean...hehehe....
    lori 1 tan n lori 3 tan... arwah bawak lori 1 tan nak hantar brg2 niaga...dia buat mee basah, tempe,....chinese yg bawak 3 tan tu pun meninggal...arwah nk u-turn kat dpn tesco kajang...lori chinese tu rempuh lori dia...baby tu yang teruk sbb tercampak keluar....

    BalasPadam