Rabu, 31 Disember 2014

Selamat Tinggal 2014.......

Last day 2014....Ya Allah macam2 jadi dalam  tahun ni. Yang paling penting dan bersyukur aku dapat bersama my husben...Ya Allah syukur sangat2 penantian selama 2 tahun berbaloi bila my husben dapat balik semanjung n aku pun dengan izinNYA dapat gak pindah ker sini... Alhamdulillah... Secara peribadi banyak gak yang aku lalui tahun ni sedih, kecewa , gembira...entah la macam2 apa pun yang buruk aku akan jadikan sempadan dan pengalaman hidup buat ku dan yang manis aku kenang sampai hujung nyawa. Aku tak mau dah pandang ke belakang...yang penting depan dan depan... anak2 pun makin meningkat usia mereka..tumpuan dan perhatian aku kena lebih pada dowang. Aku akan belajar dari kesilapan dan kesalahan yang lampau.. Aku tak kan ulangi lagi.

2014 ni terasa kepenatan...mau tak kalu di cerita kan bab pindah umah dalam tahun ni yer 3 kali pindah umah...korang bayang kan ( try bayang yer...jangan nak nganga jer kih4 )...dari klang pindah ker simpang pulai, simpang pulai sempat dok 4 bulan pindah pulak ker lahat...adoi!!! sawan beb barang2 bukan sikit Ya Allah nak packing...nak mengemas nak menyusun ..kadang2 rasanya sampai tahap ni aku tak berehat langsung.... ops!!! jangan merungut...Allah dah tunaikan permintaan aku so jangan merungut  STOP!!! bersyukur jer. Betoi. Sekarang ni  bersyukur jer janji Allah pasti...Allah tak pernah mungkiri janji lambat cepat jer... Alhamdulillah

Kat Klang dok tingkat 4.. dapat lak dok simpang  dok simpang umah teres 2 tingkat tapi kecik...dan lahat yang last setakat ni la...tingkat 2 umah besar..puas hati. Dan paling best Abah stay with me n ader bilik sendiri senang nak lari dari cucu2 ganazz dia hahahhaha Alhamdulillah saper nak datang pun aku suka  iyer la...dok klang dowang merungut tak larat naik tangga.... dok simpang umah kecik  ..n last DIA bagi lahat tak puas hati lagi aku tak tau la.. mmg ko manusia jenis apa pun tak tau la.... hahhahaha

Tapi betul lah macam2 jadi tahun 2014...dugaan dan ujian DIA berikan mana dengan kehilangan MH370...MH17 ditembak...kemarau lepas tu banjir besar dan QZ8501 terhempas Ya Allah tak tau nak cakap...berat mata memandang lagi berat bahu yang memikul...Sama2 kita memohon keampuan dari DIA...
Tahun 2014 adalah tahun kesedihan...tapi kena ingat apa yang berlaku Allah dah rancang n apa yang berlaku ada hikmahnya..Perancangan DIA dah cantik...cantik sangat2. Dia beri ujian dan dugaan dalam bahasa alam...
Kita cuba piker apa yang jadi adakah 1 teguran, ujian atau hukuman??

Biarlah 2014 menutup jendela dengan 1001 kenangan pahit dan manis... Bagi aku apa yang terjadi pada diri aku sendiri terlalu banyak...aku nak lepaskan segala kepahitan tak mau ingat n bawak sebesar hama pun ker tahun baru ni...biarlah dia pergi jauh2.....dan aku nak mulakan kehidupan yang baru yang lebih sempurna bersama keluarga.  Tahun 2015 lebih mencabar tau sebab Ammar n Anis dah bersama 100% aku kena uruskan segala2nya dah sekarang ni...dah terasa kepenatannya hahahhahaha. Nak kena cari ubat kuat ni kah3 ops!!! supplementtttt biar aku cergas dan cerdas nanti , aku nak jadi bibik n cikgu dah ni hahahha superIBU!!!!! jangan ibu yis udah , makin kembang lak aku kang...mau tak , stress jer kunyah..stress jer  kunyah mau tak kembang kui3
Ok ler tercapai gak aku nak entry di last day 2014..... aku sentiasa berdoa semoga ALLAH permudahkan dalam segala hal yang aku lalui...Amiinn

Selamat tinggal 2014....
ok SALAM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan