Isnin, 22 Disember 2014

Al-Fatihah , Perginya seorang kawan....

Al-Fatihah
Allahyarham Reduan Abdul Rashid
16 Nov 1978 - 20 Dis 2014


Arwah berbaju merah,  tak pasti meninggal sebab apa tapi arwah  aku kenal dari tadika lagi... kami bertiga aku, Alias ( Yeh ) dan Arwah Reduan (Wan ) selalu balik dari tadika berjalan sampai ke rumah aku melalui kebun getah...masa tu Wan masih dok 1 kampung dengan aku...tapi entah bila  arwah berpindah aku pun tak pasti... Arwah baik..pendiam tak banyak perangai...dan ingat lagi satu hari kami berbual tentang cita2 ( lebih kurang ni le borak2 kitorang...) Aku memang cari arwah  akhirnya aku jumpa tapi Allah dah menjemput dia kembali

Yeh : Beso sok kome nak jadi apa
Wan : Aku nak jadi komunis
Ami : Eh! bukan komunis tu jahat ker?
Yeh : Aku nak jadi askar
Wan : Aku pun nak jadi askar ler

Semoga rohnyer dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman
Amiinn...............

Tiada ulasan:

Catat Ulasan