Isnin, 15 Disember 2014

Abah

Dah 2 minggu abah dok dengan aku...ermmmmm makin selesa dia Alhamdulillah.  Dalam usia 76 thn macam2 penyakit yang ader tapi abah ni jenis suka makan ubat n suka dok hospital hahahhaha jangan tak caya apa juga ubat yang orang syor kan sure dia nak cuba. Tak pasai2 dalam 2 minggu lepas dia kena pakai pampers... risau gak aku apakehe nyer...rupa nyer kisah bermula bila Abah rasa yang di payah nak shishi....apa lagi ajak ler Yop g kenek....Yop ajar wat senaman tapi Abah biasa ler mana mau dego ajak gak g ...so doktor pun bagi injek dah Abah yang nak .... balik umah,  Yong dah pesan jangan makan ubat sbb doktor dah injek..eh2 Abah tarak mau dengar makan pulak ubat apalagi menitis2 ler shishi tak sempat nak ke toilet...udah haru biru...... eh2 ader pulak yang pelawa makan ubat tahan shishi adoiyai!!!!!!! Abah ...Abah.... makan pulak kesudahnya pakai pempers dari sihat2 ni tak pasai2 pakai pampers....

Dia siksa la sikit nak dok umah sorang takut.... nak dok umah yong pun bukan ader sapa lagipun tido bawah bawah payah nak bangun n toilet pun jauh.....Aku pun pelawa la...lagipun aku mmg kesian Abah dok sorang...petang jer bawak ler beg gi umah Yong...maghrib gi masjid lepas Isyak baru balik umah yong...Lepas subuh berangkut lak balik umah kampung....siankan  dah tu mai ler umah aku nak dok umah kak Yang tau2 ler Abang Ngah kang dihalau nyer Atok hu3 Tak yah pening2 mai jer dok dengan aku tapi sian gak ler  tak dapat nak g masjid nak cap teh pun motor tak der...motor aku dah hantar kampung bagi ker dia...

Bukan susah pun nak jaga Abah ...makan minum tak cerewet janji ader kuah2 leh dia hirup. Sebelum Abah datang pun aku dah start bangun pagi wat bekpes n lunch untuk Ammar sebab dia tak mau g umah pengasuh yang Aqil dok sekarang.... Start 5.30 aku bangun siapkan apa yang patut...balik keje terkejar2 lak siapkan minum petang...malam pun pike nak makan apa...

Tapi dalam masa abah dok dengan aku , aku dapat rasa 1 kepuasan dan nikmat menjaga dia.... sebelum ni dok berulang ke kampung jeguk dia rasa biasa jer...tapi sekarang lebih menghargai... entah dia atau aku yang pergi dl  so aku hargai apa yang berlaku sekarang...sekurang2nya dapat gak aku berbakti pada Abah...Mak dah mmg tak sempat ler. Yong untung dapat jaga Mak sampai akhir hayat..beso pengorbanan Yong.

Tahan perangai Abah??? hahahaha  biasa ler orang tua..ader ajer tak kena dimata dowang so pandai2 la cover....  Jenis aku banyak diam , bila Abah bersuara biarkan dia nak luahkan pendapat layan jer tak larat nak dengo wat2 marah anak2 hahahahha ok la kan dia penat tak larat nak dego budak2 ni bergaduh masuk bilik tido hahahaha

Okey ler nanti aku citer lagi pasai Abah..oh ya kalu nak tau Abah besday dia sama bulan dengan ku so perangai Abah sama tak perangai aku??????? hahahahhaha 

bye SALAM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan