Khamis, 18 Disember 2014

penat!!!

Wajah2 kesayangan yang sering menguji kesabaran hahaha
( gambar 2thn yg lepas )


Penat...penat tu jer yang dok terkeluar hahahha memang penat pun... minggu ni hubby keluar lagi...minggu lepas seminggu... ala ader dia pun penat gak hu3..... anyway boleh ler harap basuh baju..layan anak2... ni semua ke bahu aku...tambah  pagi...bersilat kat dapur dah 1 hal.... ni kena dengan Aqil lak tak mau g umah Ibu Intan adoi dik...ko buat mak ko harimau hari2 kan suka kan....sob...sob...pagi tadi aku paksa Ammar n Anis ikut hantar dia ....udah ler malam tadi dok pakat terjerit sana sini...sampai atok pun dah tinggi sora...hahahhaha ilang sabo dah ler atok tu... along n kakak kaki mengusik yang adik lak manja lebih ....adoi sikit punya hal terjerit2....yang anis sikit 2 menangis adoi!!! tolong la aku ni memang pantang dan tak suka orang mengada2 ni ...nak nangis2
kadang2 aku pike macam mana ler yang jadi suri umah tangga tu yer...24jam kat umah....adoi stress mak...
Dapat lak macam anak2 aku 3 dah macam 10 ngko....yong yang 6 tu steady jer membesar sebagai juara pun tak sangka 6 anak. Last sekarang tinggal b2 gak....

Berbalik pada penat...hahhaha dah tajuk penat sure le citer pasal penat tak kan nak citer pasal lain pulak, ni citer bab penat otak...okey2 pendek kan citer mungkin  kesan daripada aku pisahkan dowang kot.... Ammar 2 tahun dok dengan Mak Yang hujung minggu je jumpa jadi dengan adik2 dia tak pandai nak bergaul dan bermain...Anis stahun...dan Aqil pulak sure la..terlebih manja sebab aku tumpa pada dia sorang dah 3 thn baru ader Along n Kakak dok sekali...

Ammar aku penat bila nak menyuruh dia solat...tiap waktu nak berpesan...mengusik adik dah berkali pesan eh! tak jugak dego...boleh dia tak mandi dari pagi sampai aku balik...Ya Allah budak ni...main salin baju jer... Dalam bilik dah bersepah barang2 dah pesan kemas sebelum tido...ermmmmm  1 hal lagi bila soh tido macam2 alasan blh kata lapo nak makan ni orang soh tido ni.... soh buat ulangkaji ermm hampeh jangan harap selagi kita melangut muka dia... bab makan ermm memilih nak panas2... kalu sup sure kena kan panas baru makan... nak sotong ajer . Kadang2 aku tak paham apa yang dia nak merungut2 tak tentu pasai...Ammar suka menyimpan barang2 mainan yang kecik2...tu aku tak kisah yang aku kisah dia bukan nak simpan eh sia tunjuk ke Aqil...apa lagi budak montel tu nak ler terjerit2...Nanti aku wat entry pasal Ammar ni...banyak lagi ni yang aku tak citer.

Anis...penat aku bila dia dok menangis ajer kena usik..kadang2 hal sikit jer pun menangis macam mati laki hah!!! kasar bahasa mak ngko ni kan ...kadang2 aku terkeluar yang tak sepatutnya dah geram sangat...nak jer aku suruh bagi penumbuk sebijik kat Along kalu dia kacau lagi....tak tahan woo dapat anak2 ribena ni...kalu tengah baik amboi!!! kemain buat komplot mcm2 Anis bab makan lagi ler...yang aku tension tu bila kita tanya nak makan apa dia geleng ok! selalunyer jadi kat kedai makan....ok la kalu tak mau makan...so order kita dah sampai ... dia tegok jer kita makan pastu dia sure akan cakap nak rasa sikit...ermmm dalam dok rasa2 tu hbs ker dia...kat umah pun lebih kurang dia akan tegok dulu orang makan pastu baru dia nak makan...kalu ader lagi ok ler kalu hbs mcm mana.... Anis2 bab baju pun aku penat memilih la pulak...seluar tu nak ngam2 paras  buku lali...Ya Allah penat penat kalu tak nagis2...Aku rasa masa aku mengandung ker dia punya le aku kuat.. sebab masa tu dah ader Ammar dan hubby kursus kat Ipoh.... aku handle sorang2 kat umah...g kenek sorang2 naik teksi g pulak keje...sikit tak terbawak dek mengandung kuat fizikal n mental 

Aqil....mulut bagai apa bila orang usik barang dia...mula ayat dia  keluar TU TIN NYER...TU TIN NYER ( tu aqil punya )... waduh2 terjerit2.... bukan dia yang kena hanger Along n kakak yangkena.. kalu marah dia sure jebek dan dia kasi ni ayat lagi  MO WAN BU...MO YANG BU ( tak mau kawan ibu...TAK MAU SAYANG IBU ) selagi tak pujuk melalak punya la sakan.....adoi penat OTAK!!!!!!!  penat badan 1 hal penat otak yang tak tahan.... Asal celik jer mata dia nak lan2 ( jalan2) mungkin masa mengandung aku kaki jalan kot.. merata aku g masa mengandung ker dia...sampai ke Sabah ler jalannya.... adoi adik2...tapi tak kata ler dia memang manja dengan aku...Aqil ni lain sikit tak tau nak cakap macam mana....Dalam dok kerenah aqil macam tu tapi dia pandai ambik hati hahaha tu yang payah tu...tau dia salah n silap cepat2 dia peluk aku... mula ayat dia YANGGGG BUUU ( sayangggg ibuuu) cayo aku beb!!!!!hahahhaha

Tu baru 3 kan ader hati nak tambah 4 hahahhaha....tak mau la cukup la aku ni pike KUALITI jer bukan KUANTITI...so paham2 ler bukan senang nak didik anak2 sekarang ni samapai satu tahap aku nak menagis tau...kalu aku tak kuat mau aku kena jail sebab mendera anak hahahahha.... sekadar cubit tu kes dera ker??? Tapi kalu hubby dia tak pukul tapi dia akan heret anak g bilik air n siram kah3..... bagi sejuk sikit katanya mcm tu pun ader ermmmm

Garang2 aku pun tapi aku tak leh orang marah anak2 aku biar aku sorang jer marah or pukul tak tau kenape pernah sekali hubby calitkan bibir dengan cili sbb masa tu Ammar dapat habit sebut something aku lupa dah apa yang dia sebut ...apa lagi mengelupur ler kena belum lagi last2 dia tegigit bibir  n berdarah waaa.... aku leh menangis sayu le pulak kalu aku marah or rotan tak pulak sayu  ..pelikkan naluri seorang ibu...jangan kata aku sorang jer pelik sure ramai lagi mcm aku...ermmmm dah ler.. citer pasal anak dan kepenatan ni...Insya Allah ...Allah melihat apa yang kita lalukan...anak2 AMANAH Allah jaga la sebaik mungkin....dalam dok marah2 tu aku sentiasa berdoa agar anak2 aku Ammar, Anis dan Aqil jadi anak2 yang soleh dan solehah jadi kebanggaan Abah dan Ibu...Amiinn

Eh!!! mcm tak kena jer tajuk dengan citer  ...lantak ler blog aku jangan nak komplen yer...sapa soh skodeng blog aku kih3....
Okey la nak pejam jap.... gantuk sangat2 rasanyer Sok aku cuti dapat la aku rehat sikit tak yah bangun awal..heheheh tapi still penat hu3 melayan 3 buah hati pengarang jantung

Bye SALAM


Tiada ulasan:

Catat Ulasan