Rabu, 24 Disember 2014

Banjir .....Hanya Doa Buat Mereka

Banjir makin buruk....Ya Allah takut aku tegok macam2 dah gambo masuk dalam group wasap yang paling aku tak tahan bila aku tegok video bot penyelamat terbalik Ya Allah berjurai air mata aku.....macam persaaan tambah dengar sora budak2 menangis...Ya Allah sian nyer.... 

Bila sebut musim tengkujuh sure ramai yang ingat bah dan banjir...seumur hidup aku...alhamdulillah aku tak pernah alami lagi , setakat air masuk dalam bilik tu pun dah kecoh....

Kali ni banjir paling teruk dialami di kelantan....hampir semua tempat dah dipenuhi air tiada lagi daratan... Kampung hubby di besut Alhamdulillah tak banjir tapi jalan ke sana semua dah ditutup menurut kawan aku yang terkandas di Pantai Remis ...Suaminyer bertugas ni Gong Kedak konon balik bercuti...ni tak tau macam mana nak balik ker Teganu... Walaupun aku tiada sedara mara tapi ramai yang aku kenal...kawan2 ramai di sebelah pantai timur... Di kuantan jangan cakap ler aku pernah menetap 4 tahun disana,  Aqil pun dilahirkan disana ...bermakna ramai kengkawan yang aku kenal disana.
Macam mana la keadaan dowang...Ya Allah permudahkan urusan menyelamat disana...urusan bantuan pakaian makan minum ubat-ubatan...

Hanya mampu berdoa untuk meraka...mari kita berdoa sama dan amiinnkan bersama mudah2han Allah makmulkan doa kita...


" Wahai bumi telanlah airmu dan wahai langit berhentilah dari curahan hujanmu"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan