Rabu, 26 Januari 2011

AKU DAN TAKDIR....

Salam semua...
Hari ni hari yang agak malang bagi aku.....huhuhuhu, mana tak nyer..tak pasal2 aku kena langgar pagi tadi. Macam biasa dalam minggu ni aku kena hantar anak2 ker umah pengasuh dan aku tunggu hubby kat depan gerbang. Minggu ni hubby ader training menembak kat Galing. Nak dijadikan citer pagi tadi hujan, dan aku wat permintaan kat hubby agar dia yang hantar anak2 dan aku naik motor terus ker gerbang. Tapi hubby ajak naik keta jer,,,tapi aku piker balik dah hujan berhenti ni baik aku naik motor jer,,,kang petang tak yah aku terus ke opis hubby.
Aku naik balik umah ambik kunci motor n helmet....

Elok jer motor gerak, eh2!!!! hujan pulak, lebat pulak tu...alamak basah aku ni...tetiba aku membelok ke masuk ker laluan biasa aku.... aku dah nampak motor kat depan tapi mak ai!!! lajunyer..... yang peliknyer naper aku berhenti dan motor tu tak mengelak....aku dan motor still tak jatuh...yang aku sedar kaki aku sakit dan aku cari kasut aku....

Aduh!!! sakit betoi kaki aku.... aku toleh ke belakang, jauh gak motor tu berhenti... dalam hati aku tak der brek ker motor mamat ni.... langsung tak brek dan menggelak sedang kan laluan clear..huhuhuhuhu.

Dah nak jadi kan...apa nak buat...aku terus balik umah dengan sebelah kasut. Sampai umah call hubby kata aku xcident...cemas gak sora dia...huhuhuhu. dalam 5 minit hubby balik tapi tak leh g klinik lagi ler sbb dia nak hantar orang ker Galing....

Dalam kol 9.30 baru aku g klinik, kaki still bengkak. Tapi ni satu bab yang aku tak berapa suka klinik kat sini...tak mesra alam langsung. Korang bayang kan aku gi klinik bayar... dialog doktor ni...

DOKTOR : IYER PN MARIAH.... sambil menulis dalam kad pesakit....
AKU : JATUH MOTOR...sambil tarik kain sikit....
DOKTOR: SAKIT??? sambil tekan kat bengkak tu...
AKU: SAKIT....
DOKTOR : BOLEH GERAK? MACAM NI..MACAM NI... sambil tunjuk isyarat
AKU : BLH...
DOKTOR : NI BLH BAGI UBAT JER LER, KALU NAK TAU KENA G X-TRAY LER...RETAK KER PATAH KER...
AKU: ERMMMMM..X-TRAY KAT HTAA....
DOKTOR: IKUT LER MANA NAK...KLINIK KAT BANDO PUN ADER (KLINIK NI KAT BANDO ADER 1 lg ) terus menulis.....n diam
AKU: NAK MC.... (slow jer sora aku )
DOKTOR: NI SAYA BAGI UBAT BENGKAK N TAHAN SAKIT...
AKU : TIMA KASIH N KELUAR....

Tak puas hati betoi...tak per ler....nak wat cam ner...apa2 pun aku dah kaki bengkak n dapat mc 1 hari.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan