Rabu, 11 Ogos 2010

Syukur Aku Masih Merasainyer.....

Alhamdulillah....
Aku merasa lagi nikmat Ramadhan tahun ni....tahun depan entah sempat atau idak....tu DIA punya kuasa...
Apa2pun ni tahun ke 2 Ramadhan tanpa Mak.... Sayu hati bila mengingatkan tu semua... Tuhan lebih sayang padanyer....
Petang semalam pun aku telah dikejutkan dengan perkabaran ....umah Linda, terbakar. Umah dia tak ler kena tapi level 5 & 4 yang teruk... Biasa ler flat..nak tak nak penghuni yang lain terasa tempiasnyer... Menurut Linda, Flat tu dah tak selamat utk diduduki... Sian dia, cabaran di awal Ramadhan...
Time sahur tadi aku SMS ler tanya perkabaran... maklum ler semalam dia kata kena dok dewan pandamaran...mesti tak selesa...nak bersahurkan?? rupanyer dia sekarang ni dok umah Yop dia...mujur umah dekat...boleh la menumpang, selagi tak dapat umah yang lain...
Linda ok ler umah sewa...tapi kalu umah sendiri...aduiyaiiiiiiii, sian nyer dah la bulan puasa... dah tentu nak sambut Hari Raya....umah pun tak der... siannyer.
Itu semua dugaan...aku doakan ko kuat semangat...dan tabahkan hati...Janji ko dan keluarga selamat dan harta benda masih boleh digunakan... cuma ko kena cari ler umah selepas ni... Agaknyer impian ko nak dapat umah sendiri, akan tercapai...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan