Isnin, 16 Ogos 2010

Ammar dan puasa.....

Alhamdulillah....
Ari dah masuk hari ke 6 kita umat Islam menjalani ibadah puasa.... Aku still lagi on....hehehehe
Semalam Ammar dapat puasa penuh 1 hari... Hari Sabtu sampai kol 3.30 ptg, tu Abah dia yang beriya2 takut anak penat la...letih la...lapa la....tapi dia tak tau anak dia ader energy yang susah nak tumpang ..hahahha
Semalam siap bangun sahur lagi...tapi minum susu jer... Saja aku nak tegok dia daya ker tak nak tunggu sampai petang.....Jenuh gak ler memujuknyer...siap order ikan kembung stim dan samosa.
Nak tunggu petang...mulut aku t ak hbs2 bercakap...Ammar lak siap ugut aku....kalu marah jer dia....dia tak nak posa dan nak makan coklat...
Mula2 sian gak tegok muka dia bila dia tegok Anis makan nasik...tapi aku saja kuatkan semangat aku ni..hahhaha, bukan apa mmg sian tegok muka dia...macam lapo sgt.... tapi aku tau, Ammar kan my son..hahhahha, tektik semua tu....
Nak ambil hati lepas jer asar, dah siap masak hubby ajak g Taman Bandar, bagi makan ikan....ish! pelik gak Ammar ni tak ler menyelepek kepenatan or kelaparan ...siap berlari2 lagi, itu pun nak g main taman lagi...pujuk nak beli samosa laju jer lari balik....
Balik singgah Taman Tas beli kuih muih sikit...dalam keta Ammar dah hampir gam dah..hahahha....yg adik makan depan dia, mau tak geram...hehehhe
Sampai umah...masuk jer waktu berbuka apa lagi melompat ler dia, terharu lak time ajar dia doa berbuka..ermmmm, dah besa anak aku...syukur mampu dia sblm tu dah siap wat permintaan nak minum nestum ( tu minuman Ibu waktu sahur,,,hehehe )... hbs 1 mug, suka lak dia...ermmmmmmmmm.. makan samosa pedas pulak,makan lak buah melaka...agar2....last sekali bihun ( juadah dari Kak Ina )..punya ler berselera...sedey lak aku tegok gaya dia makan...lapo sgt ler tu...
Aku pujuk dia..lepas solat Isyak baru suap di nasik...bukan apa nak bagi dia rest dulu...kang tak pasal2 tak blh bangun...hehehe
Tapi mmg kuat ler anak aku ni....tak rasa penat ker???? Lepas makan blh main2 lagi...bagi susu pun tak lena, Si Adik yg lena...huhu
Apa2 pun aku seronok dan bangga sebagai seorang Ibu, aku mampu menjalankan tugas aku mendidik anak2 menjadi anak yang soleh...Walaupun aku tak tau lagi apa yang jadi kemudian hari..tapi aku sentiasa doakan yg terbaik untuk anak2 aku...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan