Khamis, 12 Ogos 2010

Al Kisahnyer.....

Hari dah masuk ari ke 2 posa...ermmmmmmmmmmm, alhamdulillah semuanyer berjalan lancar. Memandangkan bulan posa ni aku minta kebenaran boz nak bali awal...opss!!!! bukan minta free, tapi aku akan datang awal jam 7.30 balik kol 4.30 ptg... sempat la aku bernafas skit.... lagi pun sian kat Kak Ima, dia pun nak masak gak tu keluarga...
Balik pada citer semalam....lepas balik dari pejabat, Hubby ajak g Taman Tas, Pasar Ramadhan.....fuiyooooooooo, ramainyer umat ....hubby tak keluar keta pun sbb tak der parking..so aku sowang jer g beli makanan. Dia nak berkuah ler sikit, sbb aku kata aku nak goreng kobis n wat ikan bakar....sbb perencah ikan bakar adabi, aku dah beli dari ari ahad lagi..hehhehe.. nampak sedap...
So , aku capai ikan patin tempoyak dan ayam kurma ( teringat kat bebudak tu ) , kuih lak aku beli 3 jenis dan sikit kuih utk pengasuh anak2 aku...
Aku piker tak leh lama aku kat situ...lagi lama lagi tak tau nak beli apa...blh pitam tegok makanan..hahhahah. Terlalu byk pilihan.......sedap2...
Dipendekkan citer...masuk jer waktu maghrib...berbuka la...3 beranak...Ammar kepenatan lepas balik dari taman permainan.... Anis biasa ler...tukang kacau jer... Masuk jer air...mak ai,,,,,, peluh punyer ler keluar..minum lak air teh o suam2.....peh!!!!!! Lepas berbuka.... mata mula ler...sabo2 maghrib tak lagi ni...
Hubby g solat terawih...aku pun lepas jer solat, aku sambung ler dgn mengaji....tu pun berhenti 4 5 kali disebabkan anak2....mata dah tak larat nak bukak dah ni... demi isyak aku tunggu gak sambil mengaji......
Lepas jer Isyak...Ammar lak nak makan, nak bersuap lak tu.....alahai.....demi anak2 ..huhuhu, aku pun suap ler dua beladik tu.....punya ler lama nak hbs kan sepinggan nasik...
Siap makan, aku cepat2 bersihkan badan Anis...siapkan botol susu sorang satu....hubby lak balik dari surau...aku mmg tak daya nak bukak bijik mata dah ni....nak tido dl, bagitau kat hubby, dia lak soh tido kat luar depan TV...kononnyer dia nak tegok TV...kang dia kejutkan ler....
Entah bila aku terlelap, dok lawan cakap dengan Ammar yang kebetulan tido tepi aku.... sedar2...YA ALLAH.... 4.10 pagi!!! aku tegok Anis n Ammar lena berkerekot atas tikar buluh sarawak tu....siannyer anak2 aku....bantal entah kemana.,...selimut entah ke mana.....huhuhu...
Tu ler Ibu n Abah yang keletihan, kekenyangan....kemengantukan...hahhaha, anak2 jadi mangsa... bila tersedar baru ler..hubby aku bawak masuk bilik, yang aku start la ke dapur utk wat nasik goreng utk bersahur....huhuhuhu
Malam ni entah macam mana lak.....hehehhe....

1 ulasan:

  1. hehehehehe...
    biasa la,..tp bila dipandang dr sudut lain leh jd kenangan terindah sekeluarga di bulan posa!!

    BalasPadam