Isnin, 31 Disember 2012

Perginya 2012....

31.12.2012......adalah hari terakhir dalam tahun 2012... Sayu aku mengenangkan nya.Maklum la banyak betoi kenangan2 baik pahit maupun manis... Yang manis dah tentu2 terpahat dihati...yang pahit???? Kadang2 sukar 'delete' kan kenangan tu, entah la...yang pasti aku nak menutup tirai 2012 dan tak sabar untuk membuka lembaran baru. TApi sebenarnya hanya tahun yang berubah tapi kita sebagai hambaNYA tetap perlu meneruskan kehidupan dimuka bumi ALLAH ni....

2012...tahun yang penuh ranjau duri sebenarnya...ialah kali pertama aku 'ditinggalkan' oleh hubby dek kerana tugas. Dan aku terpaksa meneruskan kehidupan bersama anak2.  Ammar lak terpaksa tinggal bersama Kak Yang...ermmmmm perit aku rasa. Dan aku berharap sangat agar tahun 2013 aku kembali bersama2 insan yang tersayang....tapi masih belum ader rezeki...Inshaa Allah....ianya akan jadi kenyataan gak suatu hari nanti....

2012.....aku juga kembali mencari makan di Port Klang yang telah aku tinggalkan selama 4thn.... Ya Allah rindu aku kat kengkawan di Kuantan..baik kawan2 di Kem Bt 10...maupun kengkawan di KOMTUR.... banyak kenangan di sana. Dan kembalinya aku ke Port Klang...banyak benda yang aku kena hadapi sendiri....sedey sangatttttttttt, tapi aku kena tabah demi anak2. 

2012....banyak kenangan pahit rasanyer...entahla, nak aku,luahkan kat sini pun ....'benda' tu pahit bagi aku....macam2 perasaan ader. Biar lah ianya lenyap begitu sahaja. Aku anggap ALLAH nak duga aku....nak duga hati dan perasaan aku...nak duga keimanan aku.... Aku hampir2 tersungkur...dan Alhamdulillah aku tersedar dan kembali seperti biasa. Memang perit aku rasa....perittttttttttt sangat2. Berbulan2 aku kuatkan semangat aku untuk berdiri semula. Selalu aku tertanya2 naper Tuhan duga aku sejauh tu... adakah aku insan terpilih untuk diduga semua tu. Tapi aku insan kerdil yang tak mampu nak untuk menempuh semua tu...Iman aku nipis ...senipis kulit bawang. Ya Allah, Ampun kan aku Ya Allah....aku tak sanggup untuk ke neraka MU dan tak layak untuk ke syurga MU....Biarlah kenangan2 tu semua ilang dibawa angin lalu....dan lenyap dari ingatan ku...Kalu boleh 'delete' macam tu jer kan senang...arghhhhhhhhhhhh!!!! 

2013..... aku tak sabar hadir mu....biar pun aku tidak menyambutmu dengan bunga api atau pun jeritan HAPPY NEW YEAR!!!!!!! kerana hadir mu akan melenyapkan segala kenangan 2012......aku ku tutup rapat.... biar pun ingatan ku masih segar untuk segala2nya..

2012....SELAMAT TINGGAL

```````````````````````````` 2012 TINGGAL KENANGAN```````````````````````

 

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan