Isnin, 24 Disember 2012

11 12 11... dah setahun rupanyer.... :)

" Puan ..sediakan baju baby sepasang...pampers n selimut yer, sekejap lagi kita masuk labour room...bagi tau kat suami yer...." Ya Allah.....betoi ker aku dengar ni.... tapi tak rasa sakit pun..tanda pun tak der. Nak kena opperate ker ni?? Adoiyai!!!! mula perasaan macam2 ni...walaupun ni kali ke 3 tapi perasaan masih macam tak pernah bersalin...hu3 

"Abang...Ami kena masuk labour room ni...Abang kat mana?? Yer...cepat sikit yer".... Hubby otw...musim hujan lak tu...air naik sana sini... Ya Allah selamatkan la suami ku sampai ker hospital agar dia dapat melihat ku dan berada disamping ku ketika aku melahirkan anak kami.... Amin..

Masih ingat lagi nurse bertanya samada nak wheelchair ker or tak.....hehehhehe wat apa aku masih sihat...setakat nak jalan ker Kuantan Parade pun lepas lagi..hehehhehhe

Masuk jer,,,,wa perasaan entah tak tau nak cakap apa....dalam hati dok risau kat hubby....iyer la...hujan kan katanya jalan semua naik air.... alahai sempat ker dia masuk ni. Biarla kali ni hubby sempat melihat bagaimana aku melahirkan...bagaimana pengorbanan seorang ibu... sebelum ni Ammar n Anis aku bersalin di HTAR, Klang so suami tidak dibenarkan masuk. Dan Alhamdulillah di HTAA , Kuantan...para suami digalakan berada disamping isteri.

Alhamdullilah.....lega rasa bila nampak kelibat hubby depan pintu....Jam 8.00mlm aku dimasukan ubat.....waaa.... ni kes paksa bersalin ni....naper ler sampai dipaksa sayang....syok sangat ker dok dalam tu, sampai tak nak keluar.   Doktor memeriksa 'laluan'..masih 3 cm....ermmmmm  bila masuk ubat tak lama lepas tu mula la..... tapi sebelum tu ader seorang doktor perempuan...aku terlupa nama dia...yang sebelum ni pernah periksa perut aku..dalam jangkaan dia baby aku dalam 3.5kg - 4 kg...mak ai!!!!! sblm ni setakat 2.9kg jer .... mula takut iyer la kan...ader orang kata bila tak leh jalan normal...mula ler nak operate...ish!!!! bab operate ni yang takut tu...dah ler lepas bersalin susah nak jaga....dalam hati aku nekad , nak gak normal, sbb Ammar n Anis tak der problem.... tapi dowang 2.9kg jer...ni 3.5kg or 4kg....adusssssssssss

Sakit makin kuat.....my hubby sbelah dah berpeluh2.....dalam aircond pun blh bepeluh...kelakar gak tegok dia. Biarkan dia rasa...macam mana keadaan isteri dia sakit...jangan asyik nak 'minta' baby jer...hu3 Macam2 ayat dia baca, dah rasa macam kena histeria ler pulak...mujur dia tak 'bang' jer hahahhaha.  Memang ketara nampak peluh meleleh....dia pernah cakap yang dia mabuk darah.... tapi iyer ler..yang ko pi tegok darah tu wat apa.... dok sebelah jer bagi kata2 semangat.. Bukan pi bidan kan, mmg ler bukan semua yang boleh .

Memang aku bersyukur sangat2 bila aku berada di hospital ni...dari aku masuk...iyer kan, kes aku ni kes menyerah diri...sepatutnya.... duedate aku 3hb Dis....tapi entah macam mana boleh terlajak seminggu...so ikutkan lepas seminggu aku kena serah diri kat hospital...so 10hb aku 'serah diri'.  Berbalik citer bersyukurnyer aku...bukan apa layanan mmg bagus...aku ni bab hospital yang aku takut. bukan apa mcm2 citer aku dengar pasal hospital ni....bab doktornyer..bab nurse nyer....ish!!!! wat takut n seram jer.... tapi Alhamdulillah...nasib aku baik.

"Puan...saya nak balik dah....puan baca jer ayat ni ( dia mengajar aku sepotong ayat Al-qura'an ) ............. saya doakan puan selamat bersalin yer" ..... "terima kasih yer" tu jer mampu aku balas....

Aku dapat rasakan yang aku agak sukar bersalin kali ni...mungkin btoi la tekaan doktor bahawa baby ku agak besar dari sebelum ni.....dan Alhamdulillah....akhirnya penantian aku berakhir..
"Ibu ...anak kita lelaki... dengar sora hubby dihujung telinga aku...Alhamdulillah....hanya tu yang lahir dari mulutku...

" Anak puan lelaki...3.57 kg iyer puan.." Ya Allah..patut ler pun..hehehehe

Alhamdullillah.....sudah 1 tahun berlalu...Muhammad Aqil telah membesar dengan sihat...dan sekarang sudah pun 10.1 kg..hehehhe

Ok la...Ibu terpaksa up date sikit2 entry untuk Aqil ni..sebab line tak berapa clear...gambo pun tak sempat nak post...

P/S :- TERIMA KASIH BUAT KAKITANGAN HTAA, KUANTAN...LAYANAN ANDA SEMUA BUATKAN IBU MUHAMMAD AQIL TAK SERIK UNTUK BERSALIN LAGI..HAHAHHAHAHA... UNTUK WAD BERSALIN JER LER..HEHEHEH TERUTAMA YANG MENYAMBUT BABY AQIL DAN NURSE PELATIH ( SEMUA AKU LUPA NAMA ..MAKLUM JER LER TIME SAKIT SEMUA LUPA... )MASA TU BERTARIKH 11 DISEMBER 2011 HANYA ALLAH YANG DAPAT MEMBALAS SEGALANYA..TQVM...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan