Selasa, 4 Disember 2012

cuti VS fulus.......

Bila sebut jer cuti sekolah..pendek ker panjang ker cuti sekolah tu,,,,mak bapak mula sibuk wat perancangan nak bercuti dimana. Anak2 yang dah pandai memilih mula berangan2 nak ke situ sini... Anak2 teman belum pandai memilih lagi,,janji depa dapat jalan dan dapat membeli. Alhamdulillah ...cuti sekolah ni dapat ler bawak bebudak tu ke Time Square n Melaka.... tu pun dah rebeh sebelah bahu rasanye. Tak pernah ayat aku sampai ke Time Square...ni semua ajakan my kawan Cik Ma..hehehhe kalu tak ....tak sampai ler ke sana... Anyway kebetulan my hubby cuti...so leh ler bawak dowang.... Tapi iyer la kan...kalu tak der fulus yg agak tebal..nak bawak anak2 jenjalan ni ...ermmmm baik tak payah. Sana sini berbayar.  Tu belum  kira makan minum lagi...Ya Allah... tu ler hidup sekarang ni semuanyer dengan duit. Mmg duit bukan semua nyer tapi dengan duit akan menyempurnakan kehidupan... Btoi ker??? Agak2 korang ler sekali korang bercuti berapa korang berabis??? Serius bagi aku kalu aku tak der fulus yg agak tebal...mmg aku tak kan bawak jenjalan jauh2...bukan apa aku ni jenis yang tak sampai hati bila anak2 nak minta belikan apa2... Garang tu mmg garang....bukan semua aku penuhi permintaan dowang... aku tegok gak apa jenis nyer...dan agak2 diluluskan...aku luluskan...kau tak sowi aku nak tunaikan permintaan dowang. Iyer ler asyik permintaan dowang jer...permintaan aku, sapa nak tunaikan... My hubby???? ermmmmm malas nak mintak2 duit orang ni...baik guna duit sendiri senang...hehehehe nak beli apa pun ader orang nak pertikai..... okey ler nak chow dulu ari ni keje petang... lagipun my hubby nak belanja makan...tapi tak tau dia nak belanja makan kat mana, janji belanja..bermakna dia yang BAYAR....hahahahaha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan