Ahad, 26 Februari 2012

Sabar je lahhhh....

Dah 6 hari my hubby pergi meninggalkan kami 4 beranak dek kerana tugas..hu3 dan dah 6 hari jugak la aku hidup dengan penuh kesabaran dek anak2 aku.... Memang kena sabarrrr banyak2. Dengan Ammar dah tentu ler...start pagi nak kejut kan g sekolah aku dah mula menahan apa yang boleh aku tahan..hahahha..semacam je bunyi dia kan..mana taknyer..liat btoi nak bangun...pastu nak mandi satu hal lagi...nak pakai baju...bila dah pergi sekolah baru lega...10.30 baru dia balik...aku sabo lagi...nak soh bukak baju...makan..mandi ...siap lak untuk sek petang..alahai ..setiap benda nak kena cakap berulang2... Balik 6.40 -6.50 ptg..sekali lagi aku membebel....nak mandi...nak makan...nak wat keje sekolah..hu3.....
Anis aku tak kisah sangat..tak banyak ragam..cuma kalu time dia kena usik dek Ammar..menjerit dan menangis...huhuhu..tu aku tak tahan...berebutkan mainan... tak pun minta nak g taman tak kira waktu apa...ish!!! dan satu lagi nak ke toilet..nak berteman ajer..... penakut sangat...
Aqil biasa ler..nak susu dan nak tido...mengamuk mengalah sakit sangat2..kalu terlepas waktu susu or tido...waaaaaaaaaaa, bikin aku stress.... menangis punya ler kuat...geram btoi aku.. Aqil punya pesen nak tido kena ader benda dalam mulut tapi tak mau puting piring..so dalam 2 3 hari ni aku bagi botol kosong...leh lak lena..jangan kembung udah... yang paling menyakitkan kalu nak susu pun time dia meragam..nak gak rasa yang ori...pastu baru bagi botol...hah!!! tak ke kes naya nama nyer tuuuu.... dan yang pasti kalu tido nak kena buai dihenjut jer..mana larat beb!!! time dia tido ler aku nak mandi ker..nak u'uk ker..nak solat ker....
Sabo jer ler yerrr.... nasib badan btoi....Apa2 pun dah anak2 aku nak wat cam ner... time geram n marah memang ler tapi kadang2 ader time lucu dan lawaknyer pulak... tambah kalu melayan anis bersembang..mengalahkan sembang dengan rakan sebaya..hahahhaha.... masing2 nak bercerita...pastu udah bergaduh...ermmmm...budak2 ler kan...tak dilayan pun payah dah dilayan menjadi2 le pulak. Ni petang ni Anis sorang jer g taman..Ammar aku denda tak leh turun..mana taknyer leh dia lompat kat atas katil konon2nyer nak tunjuk aksi apatah...hah!!tersembam atas Aqil...mujur tak kena kepala dengan kepala.... tangan Ammar tertekan sikit atas perut Aqil....otomatik ler aku menjerit... ni pun Ibu Ima ajak keluar...ermmm tak payah..malas aku nak melayan kerenah dowang..Dia nak turun pun sebab nak naik beskal jer...dah le bawak laju..pastu tak reti nak brek2...dok pandang kaki jer....
Sabar je lerrrrr.....sekarang 24 jam aku kena sabarrrrrr.....sabarrrrrrrrrrr...hehehe

p/s : Tetiba lak air mata aku mengalir bila baca sms dari hubby..ANAK2 MASA KECIL MMG MCM TU..ABG TAK SETABAH IBU..PENGORBANAN SEORANG ISTERI..SABAR LA, SYURGA UNTUK ISTERI2 YG BAIK..INSYAALLAH....

1 ulasan:

  1. Btoi kata hubby ko tuh... bdk2 mmg mcm tuh keletahnya. Klu kecik2 lg xpe, klu dh bsr mmg kes naya. Ank aku yg sulung tuh pon, smpai skrg wat aku pening kepala.

    Tp respect kat hubby ko, dia pandai mengambil hati ko lor. Aku sndri t'sentuh ngn ayat2 dia. So ko ptut bersyukur wlapun dikejauhan dia msh memberi kata2 smgt pd ko. Mungkin ada wife lain yg x bernsb baik mcm ko, dh lor berjauhan.. hubby plak xmo amik tau.

    Sabar yer sis..

    BalasPadam