Isnin, 27 Februari 2012

Hidup berjiran....

Alhamdullillah....
Masih bernyawa lagi kita yer.... ermmm, dah bekpes ker? hehhee... aku dah selamat dah dengan 1 mug teh o n 3 keping gardenia..hahaha... masak lunch pun dah settle, maklum ler time ni Anis n Aqil still lena so leh ler wat apa yang patut.. tapi sekarang ni black out la pulak...kain baju aku dah tesadai dlm mesin basuh nun... selalu la tak der api sekarang ni...menyampah btoi... ish!! tapi bukan topik api yang aku nak mengomel...tapi pasal jiran tetangga aku ni hah....
Korang piker ler kan....pada jam 2.58 pagi...he3, biasa ler jam sentiasa ada dihujung kepala... boleh dowang wat bising...aku tak pasti dowang wat apa tapi bunyi dia seolah2 kita hempuk dinding or almari..kuat tu beb!! aku ingat mimpi.. tapi ni bukan baru sekali...sebelum ni dalam aku pantang ari tu..leh la badigol soot mana tendang pintu...dan ketuk pintu..alahai!!! kalu yer pun orang dalam umah tu tak dego..call jer ler...tak pun tido dalam keta..ni tak, seolah2 dowang dok sowang2 tak der orang lain kat blok ni...aku tak paham langsung jiran tetangga aku ni...
Kalu bunyi menumbuk tak der alas tu jangan dikira ler...naik sakit telinga ni hah...Aqil tido pun tak senang...macam dowang jer yang tau menyambal...hu3
Kita ni dok kat blok 5 tingkat..so tolong ler hormat sikit keadaan sekeliling... pernah sekali boleh dowang bunyi kan penebuk lubang simen tu ...gerudi ....waktu maghrib..Ya Allah...apa ler punya manusia dowang ni...
Payah kan kalu dowang piker diri sendiri jer..kalu yer pun nak wat keje, wat ler waktu siang..ni apakejadahnyer wat tengah malam buta...piker le dowang nak tido...orang sakit ker....ish!!! tak piker langsung...pelik btoi.
Bila citer bab jiran2 ni teringat aku kat anak jiran masa aku dok kuarters lama....boleh mamat ni kejar kucing sekeliling blok sebab masuk umah dia....hahaha..lawak tak dan paling tak tahan dia suka marah wife dia..stupid2 lagi.....tapi dia ni non muslim ler...dah macam sakit mental yer...sian wife dia...leh dego tu aku kat tingkat 4 dia dok bawah...hu3...kena sabo jer le bila berhadapan dengan gelagat manusia macam ni kan....

1 ulasan:

  1. Biasa ler tuh ami.. Byk org byk ragam. Kat area aku nih bkn sepuak dua dah.. berpuak2. mcm2 kerenah. maleh jerk nk ckp byk.

    Skrg nih aku dah maleh nk joint jiran2 aku. Aku lebih suka bertapa kat umh. Maklum ler dorg jentik ank2 aku xper, klu ank2 aku jentik ank dorg, muncung lor jwbnyer.

    so dr cari musuh, baik aku duk diam2 kat umh. Cuma aku bernasib baik sbb x berdepan ngn pencemaran bunyi nih. ats, bwh n tepi umh aku xde penghuni. mmg aman sgt.

    BalasPadam