Khamis, 15 Julai 2010

Aku Cuba Untuk Tidak Mengeluh....

Ya Allah....penatnyer badan...
Semalam baru hbs Seminar IAT di Sanctuary Resort Cherating, biasa ler dok Seminar dengan usahawan dan petani dari 11 daerah. Walaupun hanya 2 hari 1 mlm tapi mcm2 kerenah dan perangai nak kena layan dengan sabar... Aku sebagai Urusetia Pendaftaran...mmg penat giler ler...


Tapi bukan citer Seminar yang aku nak berkongsi tapi rasa penat dengan keadaan sekarang.Keadaan di pejabat merangkap di Seksyen Latihan Teknikal. Entah ler, penat otak dan badan rasanya, sampai tahap nak meleleh ayo mata aku...bahu aku dah tak tertanggung beban yang ada sekarang.


G22 aku cuti sampai sok, aku tak kisah sgt sebab mungkin dia masih lagi bersedih atas pemergian anak ke 3 dia ke Rahmatullah kerana xcident....Al-Fatihah..

Boz aku???? Entah ler, tadi pun dia kena sound dengan AS sbb tak join majlis penutup kat AUT... Bukan sengaja tak mau join tapi keje kat HQ ni byk...semua nak cepat.

Yang aku penat nak uruskan LO.....ni surat2 kena jawap... keadaan aku rasanyer dah nazak sangat....aku tension sgt2...


Tapi tension tara mana pun, keje tetap aku yang kena langsaikan...bukan org lain. Nak cuti pun kena piker 2 3 kali. BUSAN!!!!!!!


Tapi aku syukur gak, aku dah ader pengalaman ni semua. Andai kata aku kena pindah lagi dan dapat pulak di state, pasti aku tak gelabah mcm mana pertama kali aku didedahkan dengan semua kerja ni... Ader benda yang akan aku belajar lagi....nak buat elaun petani...waaaaaaaaaaaaaaaaa, dah mcm kerani kewangan padahal maths aku cukup2 makan jer masa SPM dan tak pernah masuk kelas Akaun pun..huhuhu


Apa2 pun saat dan ketika ni terasa air mata aku nak mengalir sgt2...tak tau naper... emo sagt ker aku ni????????


Ya Allah ... Ya Tuhanku....

hanya padaMU aku memohon agar diberikan kekuatan dan kesabaran dalam menempuh segala cabaran dan dugaan yang aku lalui ini....

Engkau permudahkanlah segala uruskanku....


Ya Allah...Ya Tuhanku

Sesungguhnyer aku mencari rezeki yang halal buat keluargaku....

Amin2....Ya RabalA'lamin

1 ulasan:

  1. aku phm apa yg ko rs sbb aku prnh rs n still lg rs apa yg ko rs..

    aku pun kekdg fedup ngn keje aku nih.. tp aku syukur gak sbb keje mcm aku ni anytime aku nk berenti aku blh berenti.. aku x rugi pe2 sbb aku blh cari keje len..

    disebalik kelebihan keje aku, keje ko pun ada kelebihannyer.. cuba ko tgk dr sudut len.. aku kan.. kekdg aku pujuk ati gak.. aku pkr mcm ni.. aku ni blajar takat spm jerk.. sijil tu jer yg aku ada.. so bla ada peluang utk blajar sesuatu yg bru.. aku buka ati utk buat gak.. buat apa yg aku mampu..

    mcm skrg ni, ldybos aku dh serahkan sume keje dia kat aku.. mmg aku xmau sbnarnyer. klu blh aku nk wat keje aku jer.. tp aku tau xguna gaduh ngn org mcm ni..

    so mau xmau.. aku wat gak sbb aku pkr 1 ari nnt pengetahuan keje dia ler yg blh angkat aku ke jwtan yg mgkin lebih bek dr skrg.. klu x kat cni maybe kat tmpt len..

    hrp ko sbr yerk ami.. mula2 maybe ssh tp 1 ari nnt insyaallah ko blh buat tanpa kerah otak n tenaga ko lebih dr sepatutnyer..

    BalasPadam