Rabu, 15 April 2015

Mampu tak mampu tu lain hal.....

Menjadi ibu yang berkerjaya ni memang penat rupanyer...hahahhha dah anak 3 baru nak tau ker??? Iyer ler anak2 dah besar....besar tak besar pun semua masih mengharapkan aku..kadang2 rasa stress nak lari pun ader...hahahha lari masuk bilik zzzzzzzzzzzzz kan senang . Sowi yer ni bukan mengeluh tapi saja nak kongsi kepenatan aku sebagai pekerja..anak ....ibu dan  isteri Mesti korang piker masih naper ader ANAK kat list tu ...iyer la kan my dad kadang2 datang dok sama2 dengan family aku so aku mesti kena uruskan gak...tak ler bermaksud my dad sakit terlentang n aku kena urus semua...tak maksud aku sekurang2 nyer makan minum  aku jaga.

Pagi dalam 5.15 aku kena bangun...kalu lambat nak tegok tipon dulu....nak belek sana sini memang tak sempat la aku masak lunch n bekpes. Sebenarnyer kalu my dad tak der pun aku still bangun siap kan apa yang patut untuk Ammar... Aku pun masak yang simple2 ajer...siap kan air masak nasik...kalu aku rajin barang2 semua aku siapkan malam tadi n pagi2 senang la keje aku tapi andai kata nak buat semua sekali subuh tu mmg tak sempat la jawapnyer. Ikan pun aku siap garam kunyit..sayur dah berpotong...

Dalam 6.10 aku kejutkan anak2...dowang tak la liat bangun sebab kol 10 mlm dah halau masuk tido...hehehehhe dowang mandi solat n bersiap aku lak bersiap nak g keje...dengan Aqil jangan kata ler awal pun lambat kalu dah lambat bertambah lambat lagi ler..datang mengamuk dia kang 1 kupang pun tak laku.
Ammar 6.35 harus turun sebab naik van g sekolah terpaksa ler. Anis dalam 7.20 get ready tapi aku hantar g umah pengasuh dulu. Malas nak bagi dia lama2 kat luar kang ader jer keje dia...Aku kan boleh tegok anak2 wat bukan2...tambah pakai baju sekolah ..aku tak kira ramai tak ramai orang aku sound semacam jer..lagipun longkang dalam2 area situ..Beringat sebelum kena. Remember!!!!!

Lepas semua sette aku n hubby go to work...kalu sempat kami g bekpes dulu (padahal dah masak tp mengenagkan masa tu la nak ambik pun utk ber2 kikkikiki )
Tengahri kalu hubby tak bz kami keluar lunch...klau tak makan balik umah huhuhuhu

Jam 5 balik so dalam 5.30 sampai   umah...terus siapkan minum petang untk semua...maklum ler abah ada gastrik so aku tak mau dia sakit kalu ader kat umah aku...nanti yang lain kata aku tak jaga dad huhuhuhuhu Kalu dad tak der memang time ni aku siapkan bagi makan untuk semua...so senang lepas magrib wat homework. Tapi bila dad ader  dad lebih suka makan lepas isyak ...so terpkasa ler aku ikut sian lak makan sorang2....xtvt harus ialah wat kan air carrot hahahhha mmg tugas aku malam2

Malam ni la masa kelam kabut sikit...mana nak handle umah dapur anak2...nak iron baju tegok kan hwork lagi....basuh kain sapu sampah...mmg stress le time ni...otak pike tilam n bantal jer tak daya dah....tapi dah tanggugjawapkan semua kena pikul so lapang kan dada lebarkan senyuman ikhlas kan diri soooooo wat la keje apa yg patut. Aku tak suka nak stress kat diri sbb sesuatu perkara...macam umah berselerak nak kemas tak larat mata sakit gagahkan jugak....sowi aku bukan maacam tu aku nak rest aku rest umah beselerak pun aku malas nak sakit kan kepala nak piker tu semua janji anak2 settle aku lega...aku mampu aku buat....hubby pun tarak bising hahahhaaha dah dia pun sibuk kalu nak bising wat sendiri hahahahhha

Kadang2 terpiker, ku langsung tak der masa dengan anak2 nak dok sembang ker....masa aku banyak hbs ker umah dan yang lain...terpiker gak gagalkah aku sebagai seorang ibu?? Tak mampu mendidik mereka dengan sempurna. Naik takut aku ...sian dowang membesar tanpa kasih sayang sepenuhnyer dari aku n hubby.

Tu la seharian ...aku tenang sikit bila datangnyer jumaat esok nyer dah sabtu legarasa leh rehat tapi pada hakikatnyer keje umah mana ader habis...tu baru anak 3 ader hati nak tambah...lupa kan ajre niat suci murni tu. Ok la aku nak pi siapkan keje sikit...n lepas  aku nak zzz jap lagpun aku bendera japan hahha tak le kelam kabut nak bayar hutang...

Gambar hanya hiasan

Bye As Salam....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan